Nederlander geeft weer meer uit voor vakantie

AMSTERDAM – De Nederlandse vakantieganger durft weer vroeg te boeken. De crisis is naar de achtergrond verdwenen, lastminutereizen zijn op hun retour.
Dat meldt het Financieele Dagblad zaterdag na een rondgang langs de Nederlandse reisindustrie.
De reisbranche verwacht dit jaar een herstel. De sector wist in 2010 de neerrgaande lijn een halt toe te roepen en verwacht voor 2011 winst. Volgens de krant is dat deels te danken aan de positieve berichtgeving over de Nederlandse economie.
De grootste reisbedrijven blijven inzetten op de topper bij de vliegvakanties, zo meldt de krant. Met name all-inclusive reizen naar bijvoorbeeld Turkije, waarbij drankjes en het eten zijn inbegrepen in de totaalprijs, met kamer en vliegticket.
Dat concept is dit millennium door Turkse ondernemers afgekeken van het vooral door Amerikanen bedachte concept voor het Caribische gebied. Vanwege het gebrek aan in Amerikaanse ogen betrouwbare restaurants en andere infrastructuur zetten de hotels daar een totaalconcept op dat door zijn relatief lage prijzen populair werd.
Glamping
Ook gaan Nederlanders meer uitgeven op hun vakantie. Dat blijkt onder andere uit de vakanties die touroperator Vacansoleil de afgelopen tijd aanbood. De meest luxe huurtenten, van zo’n 1200 euro per stuk, waren het eerst uitverkocht.
Er is een nieuw woord voor, volgens de krant: ‘glamping’, glamorous camping.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie